Animációszerkesztő 2012

Elkészült a Mátrix animációkészítő programjának legújabb verziója. Ebben a bejegyzésben tanácsokat olvashatsz az AnimEditor 2012 használatához és a szoftver letöltési linkjét is megtalálod.

Frissítés (2012.09.20.): Bugok javítása. Javított program linkje a "Letöltés"-nél.

14 tipp az animáció elkészítéséhez

  1. Ne használjatok ki minden pixelt! Az animáció lényege általában egy jól megfogható dolog körül zajlik. Felesleges még 10 részletet beleraknotok, ha az a lényegen már nem változtat.
  2. Érezzetek rá, hogy a másik csapat mit ad be, és ti ne azt adjátok be.
  3. Használjatok kontrasztos, egymástól minél inkább elütő színeket! Világos helyett inkább sötétre fessétek a hátteret, az első tapasztalatok alapján az ilyen animációk néznek ki a legjobban a LED-es Mátrixon.
  4. Segít, ha egy kicsit fekete-fehérben gondolkoztok az animálásnál.
  5. Kevés színt használjatok, mert az nagyobb kontrasztot, jobb láthatóságot biztosít.
  6. Remek mérnöki kihívás az SCH falára videót renderelni, de megnézni ritkán élmény. A legjobb animációk sok kattintással és elborult ötletekkel készültek.
  7. Utólag mindig ellenőrizzétek a munkátokat és számítsátok bele, hogy élőben kevésbé látszódnak jól a dolgok, mint az animáló programmal.
  8. Gondolkodjatok 8-bitesen!
  9. Nagyon szép, ultragyönyörű vizualizációt is maximum 30 másodpercben. Winampja és spektrumanalizátora mindenkinek van otthon, nehéz ezzel a műfajjal hosszasan fenntartani az érdeklődést az animációtok iránt.
  10. Csapatindulóra csak akkor tud élvezhető mátrix animáció készülni, ha az induló már önmagában nagyon jó. Legyetek kritikusak magatokkal szemben!
  11. Vegyétek figyelembe a kimaradt sorokat és oszlopokat amik rontják az amúgy sem túl jó felbontást (függőleges oszlopok között 3/4, vízszintes sorok között 2 pixelnyi marad ki)
  12. Sokkal jobb a rövidebb, de tartalmasabb/pörgősebb, mint egy hosszú, unalmas animáció. Legyetek kreatívak, hogy az animációtok minél változatosabb legyen.
  13. Ne legyenek benne kilométer hosszú szövegújságok (max. pár szó, mint pl. csapatnév). Ha nagyon úgy érzitek, hogy valami hosszabb mondanivalótok van az animációban, akkor próbálkozzatok meg a narráció felmondásával.
  14. Az elkészült alkotásaitokat mutassátok meg új embereknek (akik előtte még nem látták). Ha ők felismerik a képen, amit látni kell és tetszik is nekik, akkor már majdnem biztosak lehettek abban, hogy nem lőttetek nagyon mellé. :)

Fontos megjegyzések

  • Az AnimEditor mellett alább letölthetitek még a Matrix Universal Ffmpeg Frontend (MUFF) nevű programunkat. Ez arra jó, hogy egy bármilyen programban általatok létrehozott videót a megfelelő formátumra konvertáljon. Az eredményt mindenféleképpen nézzétek meg az AnimEditorban is és kézzel javítsátok ki az esetleges pixelhibákat!
  • A program javításait (ha egy bug miatt ez szükséges) itt tesszük közzé, emiatt kérjük, minden nap látogassátok meg ezt az oldalt!
  • Hasznos időtöltést és jobbnál-jobb animációkat kívánunk a Schönherz Mátrix fejlesztőcsapata nevében!
  • Az animációk maximális hossza 180 másodperc. A Mátrix rendezvény alatt a legjobb 25 Qpás és a legjobb 3 pályázati animáció kerül lejátszásra.

Letöltés (32 bites)

Ha bármilyen kérdésetek van, itt feltehetitek:

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés